top of page

KJØPSBETINGELSER

Salgsbetingelser Østhusvik Grendalag

Innledning

Dette kjøpet er regulert av de nedenstående standard salgsbetingelser for forbrukerkjøp av varer over Internett. Forbrukerkjøp over internett reguleres hovedsakelig av avtaleloven, forbrukerkjøpsloven, markedsføringsloven, angrerettloven og ehandelsloven, og disse lovene gir forbrukeren ufravikelige rettigheter. Lovene er tilgjengelig på www.lovdata.no. Vilkårene i denne avtalen skal ikke forstås som noen begrensning i de lovbestemte rettighetene, men oppstiller partenes viktigste rettigheter og plikter for handelen.

Salgsbetingelsene er utarbeidet og anbefalt av Forbrukertilsynet. For en bedre forståelse av disse salgsbetingelsene, se Forbrukertilsynets veileder her. 

1. Avtalen

Avtalen består av disse salgsbetingelsene, opplysninger gitt i bestillingsløsningen og eventuelt særskilt avtalte vilkår. Ved eventuell motstrid mellom opplysningene, går det som særskilt er avtalt mellom partene foran, så fremt det ikke strider mot ufravikelig lovgivning.

Avtalen vil i tillegg bli utfylt av relevante lovbestemmelser som regulerer kjøp av varer mellom næringsdrivende og forbrukere.

2. Partene

Selger er Østhusvik Grendalag, Mehushagen 28, 4150 RENNESØY, 984004486,  grendahusosthusvik@gmail.com og betegnes i det følgende som  selger/selgeren.

Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen, og betegnes i det følgende som  kjøper/kjøperen.

3. Pris

Den oppgitte prisen for varen og tjenester er den totale prisen kjøper skal betale. Denne prisen inkluderer alle avgifter og tilleggskostnader. Ytterligere kostnader som selger før kjøpet ikke har informert om, skal kjøper ikke bære.

4. Avtaleinngåelse

Avtalen er bindende for begge parter når kjøperen har sendt sin bestilling til selgeren.

Avtalen er likevel ikke bindende hvis det har forekommet skrive- eller tastefeil i tilbudet fra selgeren i bestillingsløsningen i nettbutikken eller i kjøperens bestilling, og den annen part innså eller burde ha innsett at det forelå en slik feil.

5. Betalingen

Betalingen gjennomføres på nettsidene til Grendalaget og man kan betale med Vipps eller faktura. Selgeren kan kreve betaling for varen fra det tidspunkt den blir booket fra selgeren til kjøperen.

Dersom kjøperen bruker kredittkort eller debetkort ved betaling, kan selgeren reservere kjøpesummen på kortet ved bestilling. 

Ved betaling med faktura, blir fakturaen til kjøperen utstedt ved forsendelse av varen. Betalingsfristen fremgår av fakturaen og er på minimum 14 dager fra mottak.

Kjøpere under 18 år kan ikke betale med etterfølgende faktura.


6. Billett

Billetten gir deg tilgang til arrangementet som billetten refererer til, så lenge strekkoden er gyldig og lesbar. Billetter eller produkter som er avlyste, er ikke gyldige. Billetten kan ikke kopieres eller brukes mer enn en gang. Billetten kan overføres til en annen person, med mindre det står klart på nettsiden og / eller billetten at billetten er personlig. Billetter kan ikke videreselges for kommersielle formål. Billetter kan heller ikke tilbys i konkurranser eller i forbindelse med tilbud om annet produkt eller tjeneste uten skriftlig tillatelse fra Grendalaget eller ansvarlig arrangør. Hvis denne bestemmelsen brytes, har Grendalaget rett til å kansellere billettene.

 

7. Levering

Levering av billetter er skjedd når kjøperen, eller hans representant, har betalt og mottatt billetter på mail. Levering av tjenesten er når arrangementet/utleieperioden er over.
 

8. Risikoen for varen

Risikoen for varen går over på kjøper når han, eller hans representant, har fått varene levert i tråd med punkt 6. Grendalaget kan være til hjelp med å finne mistet billetter eller bookingbekreftelser, men kan ikke holdes ansvarlig dersom du har mistet tilgang på dine billetter eller din bestilling.

9. Angrerett

Angrerettsloven kapittel 5 §19 tar for seg begrensninger i angrerettsloven. Punkt b sier at: 'Ved annet fjernsalg enn telefonsalg gjelder angreretten ikke for enkeltstående tjenester dersom selgeren ved avtaleinngåelsen forplikter seg til å levere tjenesten på et bestemt tidspunkt eller innenfor et bestemt tidsrom'. Enkeltstående tjenester som leveres på et bestemt tidspunkt eller innenfor et bestemt tidsrom er for eksempel teater-, kino-, konsert- og flybilletter. I slike tilfeller er man i stedet henvist til de avbestillingsregler som gjelder:  

Kjøpte billetter refunderes ikke. Ved avlyst arrangement refunderes billetten. Serviceavgiften refunderes ikke.

10. Avlyst arrangement 

Merk! Ved avlyst arrangementet refunderes billetten. Serviceavgifter, porto og fakturagebyr refunderes ikke.

11. Flyttet arrangement

Merk! Ved flyttet arrangement kan du velge å få refundert billett eller beholde billettene til ny dato. Serviceavgifter, porto og fakturagebyr refunderes ikke. 
Jeg ønsker å bruke billettene på ny dato. Må jeg be om nye billetter med den nye datoen? 

Nei. 
Arrangementet er flyttet, men jeg ønsker pengene tilbake. Hva må jeg gjøre? 

Dersom du er forhindret i å delta på et arrangement som flyttes, vil du få refundert tilbakebetalt for billetten. Du må sende skriftlig informasjon til mailadressen grendahusosthusvik@gmail.com

 

Gjelder det ombooking av utleie, vennligst ta kontakt på grendahusosthusvik@gmail.com

12. Reklamasjon

Dersom du ønsker å reklamere på en vare eller klage, kan du henvende deg til grendahusosthusvik@gmail.com

13. Personopplysninger

Behandlingsansvarlig for innsamlede personopplysninger er selger. Med mindre kjøperen samtykker til noe annet, kan selgeren, i tråd med personopplysningsloven, kun innhente og lagre de personopplysninger som er nødvendig for at selgeren skal kunne gjennomføre forpliktelsene etter avtalen. Kjøperens personopplysninger vil kun bli utlevert til andre hvis det er nødvendig for at selger skal få gjennomført avtalen med kjøperen, eller i lovbestemte tilfelle.

14. Konfliktløsning

Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt 9 og 10. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling. Forbrukerrådet er tilgjengelig  på  telefon 23  400  500  eller www.forbrukerradet.no.

Europa-Kommisjonens klageportal kan også brukes hvis du ønsker å inngi en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruker bosatt i et annet EU-land. Klagen inngis her: http://ec.europa.eu/odr.

Informasjon til deg som er leietaker på Grendahuset

Leietaker skal være fylte 25 år. Den/de som er ansvarlig for leieavtalen står som ansvarlig for arrangementet og må være til stede under hele arrangementet.

Det skal kun benyttes de rom som er angitt i bestillingen.

All utleie er uten vaks. Dette skal leietaker sørge for innen kl 12.00. Ved mangelfull utvask vil utleier bestille vask og leietaker faktureres for minimum 800,-
Leietaker holdes økonomisk ansvarlig for ødelagt inventar og bygg.

Rengjøring av alle gulv:
1) Kostes
2) MÅ vaskes med gulvvaskemaskin (bruksanvisning henger på)
3) Evt. moppes etterpå

- Brukte bord vaskes og tørkes. Bord og stoler settes på plass.

- Tøm kjøleskap/fryseskap for rester og vask ved søl

- Påsatt varme må skrus av/ned
- Bad og toaletter: vaskes med egne merkede filler. Påfyll papir

- Alle brukte kluter og håndklær skylles og legges i vaskemaskinen

- Uteområdet skal ryddes

- Søppel bæres ut og kastes i stor søppeldunk. Sett i nye søppelposer og sekker

Du får tilgangsinformasjon i ordrebekreftelse.

 

Kansellering mer enn 30 dager før booking start gir full refusjon

Kansellering mindre enn 30 dager før booking start gir 50% refusjon

Kansellering mindre enn 7 dager før booking start gir 25% refusjon

 

 

 

 

bottom of page